نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمایشگاه علوم تجربی آزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالش‌های موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 1-12]
  • آلاینده های زیست محیطی مروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 22-46]
  • آموزش زمینه محور آموزش و یادگیری زمینه محور با استفاده از راهبردREACT [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 55-65]
  • آموزش سنتی مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
  • آموزش علوم شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • آموزش علوم.ایلام بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
  • آموزش علوم تجربی مروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 46-64]
  • آموزش علوم تجربی بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
  • آموزش فیزیک مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
  • آموزش فیزیک تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
  • آموزش فیزیک بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
  • آموزش فیزیک بررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانش‌آموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
  • آموزش مجازی یادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
  • آموزش معکوس بررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانش‌آموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
  • آموزش‌های مجازی مزایا و چالش‌های آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
  • آموزه‌‌های زیست‌محیطی بررسی بازتاب تصویری آموزه‌های زیست‌محیطی: یک تحلیل محتوای بصری [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 13-27]

ا

  • ارزشیابی مروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 46-64]
  • استخراج مروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 22-46]
  • الگوی جهانی یادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
  • ایام شیوع کرونا مزایا و چالش‌های آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]

ب

  • برنامه درسی ملی بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • برنامه درسی ملی بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
  • بی انگیزگی تحصیلی مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]

پ

  • پایه سوم بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
  • پنجم ابتدایی بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
  • پیشرفت تحصیلی بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
  • پیشرفت تحصیلی بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
  • پیش‌سازمان‌دهنده‌های ریاضی بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]

ت

  • تحلیل‌محتوا مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتاب‌ فیزیک 2 دورۀ متوسطه با رویکرد ماهیت علم (پژوهش کیفی) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 38-54]
  • تحلیل محتوا کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
  • تحلیل محتوا بررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوش‌های چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‏ های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
  • تعاملات ناقص بین نهادی مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
  • تفوق ارزش های مادی مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]

ج

  • جداسازی مروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 22-46]
  • جریانها بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]

چ

  • چالش‌ها مزایا و چالش‌های آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
  • چالش‌ها آزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالش‌های موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 1-12]

خ

  • خلاقیت بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]

د

  • دانش‌آموزان مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
  • دوره ابتدایی بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • دوره ابتدایی کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
  • دوره دوم ابتدایی تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‏ های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]

ر

  • راهکارها آزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالش‌های موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 1-12]
  • رفتارگرایی شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • روش تدریس بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • روش ‌ساخت‌گرایی مروری بر به‌کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]

ز

  • زیست‌شناسی مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]

س

  • سرعت عملکرد تأثیر استفاده از نرم‌افزار شبیه‌ساز آزمایش‌های فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
  • سطح یادگیری مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
  • سند تحول بررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
  • سوم ابتدایی بررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوش‌های چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]

ش

  • شبیه‌سازی تأثیر استفاده از نرم‌افزار شبیه‌ساز آزمایش‌های فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
  • شناخت گرایی و برساخت گرایی شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]

ض

  • ضعف بالندگی دانشجویی مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]

ع

  • علوم بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • علوم تجربی کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
  • علوم تجربی بررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوش‌های چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]
  • علوم تجربی بررسی بازتاب تصویری آموزه‌های زیست‌محیطی: یک تحلیل محتوای بصری [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 13-27]
  • علوم تجربی تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‏ های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]

ف

  • فیزیک تأثیر استفاده از نرم‌افزار شبیه‌ساز آزمایش‌های فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
  • فیزیک شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • فیزیک جدید تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]

ق

  • قیاسگری آموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بین‌المللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]

ک

  • کاوشگری بررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
  • کتاب‌درسی مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]
  • کتاب درسی تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‏ های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
  • کتاب علوم تجربی بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
  • کتاب فیزیک تحلیل محتوای کتاب‌ فیزیک 2 دورۀ متوسطه با رویکرد ماهیت علم (پژوهش کیفی) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 38-54]

م

  • ماهیت علم تحلیل محتوای کتاب‌ فیزیک 2 دورۀ متوسطه با رویکرد ماهیت علم (پژوهش کیفی) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 38-54]
  • ماهیت علم فیزیک تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
  • محیط دانشگاه حامی مطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
  • محیط زیست تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‏ های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
  • مزایا مزایا و چالش‌های آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
  • مطالعات توصیفی بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
  • مطالعه تطبیقی بررسی ویژگی‌های روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
  • مفاهیم انتزاعی آموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بین‌المللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
  • مولفه‌های سلامت کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
  • مولفه‌های محیط زیست کنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
  • مولفه های مهارت های زندگی بررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
  • میکرواستخراج فاز جامد تقویت یافته با سرمایش (CA-SPME) مروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 22-46]

ن

  • نظریه گاردنر بررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوش‌های چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]
  • نظریۀ یادگیری شباهت‌ها و تفاوت‌های نظریه‌های یادگیری رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و برساخت‌گرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
  • نقاشی بررسی بازتاب تصویری آموزه‌های زیست‌محیطی: یک تحلیل محتوای بصری [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 13-27]
  • نور یادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]

و

  • ویلیام‌رومی مقایسه محتوای کتاب‌های درسی زیست‌شناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]

ه

  • هوش بررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوش‌های چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]

ی

  • یادگیری آموزش و یادگیری زمینه محور با استفاده از راهبردREACT [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 55-65]
  • یادگیری مروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 46-64]
  • یادگیری خرد مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
  • یادگیری خودراهبر بررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانش‌آموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
  • یادگیری شیمی آموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بین‌المللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
  • یادگیری فیزیک مروری بر به‌کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
  • یادگیری فیزیک بررسی تأثیر آموزش پیش‌سازمان‌دهنده‌های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
  • یادگیری مبتنی برکندوکاو یادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
  • یادگیری مولد مروری بر به‌کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]